אני מוסיף תרגילים בכל יום. תודה על הסבלנות!

לחיצת כתפיים בעמידה כנגד גומיה
Standing Shoulder Press With Tube Bands

שמות נוספים: פרס כתפיים, דחיקת כתפיים, Military Shoulder Press

חלופה מעולה לדחיקת כתפיים עם משקולות או עם מוט בזכות התנגדות קבועה של גומיה, בניגוד למומנט שנוצר בדחיקת משקולות הפוגע בעמוד השדרה ובמפרקים המעורבים בתרגיל (כתפיים, מרפק, כף היד). מאותה סיבה גם אפשר לבצע את החזרות מהר, מה שאי אפשר עם משקולות - וכך לגרות סיבי שריר מהירים 2A (נקראים גם "סיבים לבנים") ולייצר גדילה יפה בנפח השריר. לחיצת כתפיים בעמידה נחשבת לאחד מתרגילי ה-Big Lift אחרי סקוואטים, דדליפט ודחיקת חזה) ולמרות שעובדת על הדלטואידים והיד הקדמית, היא גם תורמת מאוד לחיזוק כללי של פלג גוף עליון ושל השרירים המייצבים.

קבוצת שריר עיקרית: כתפיים וגם: יד קדמית

עזרים: רצועות התנגדות

הוראות לביצוע

  1. רגל אחת לפנים במרחק של כף רגל מהשניה ובכיפוף קל דורכת על מרכז הגומיה. גב ישר ומאונך לקרקע, חזה בחוץ, בטן אסופה. זרועות לצידי הגוף ב-90 מעלות, אמות מאונכות לזרועות ופונות מעלה, כפות ידיים אוחזות בידיות של הגומיה ופונות קדימה.
  2. מבצעים תנועה של דחיפת הידיות כלפי מעלה תוך יישור המרפקים כמעט עד הסוף. לאורך התנועה שומרים על המרפקים בצידי הגוף ולא נותנים להם לזלוג לקדמת הגוף.
  3. מבצעים חזרה איטית ומבוקרת לנקודת התחלה.

טיפים