אני מוסיף תרגילים בכל יום. תודה על הסבלנות!

סיבוב כתפיים פנימה כנגד גומיה
Internal Side Rotation With Tube Bands

מי שסובל מכאבים בכתפיים ועושה פיזיותרפיה בוודאי קיבל הנחיות לבצע תרגיל סיבוב כתפיים כמו זה, או דומה לו. הקפדה על ביצוע התרגיל הזה שהוא עדין ולא קשה לביצוע, מחזקת את שרירי מסובבי הכתף (Rotator Cuffs) שהם לרוב המקור לכאבים ולבעיות בכתפיים. ומעבר לכך, עבודה על מסובבי הכתף נותנת לכם חיזוק לשריר שאין הרבה תרגילים שעובדים עליו, ומשלימה את העבודה על כלל שרירי הכתף לתוצאה בריאה ויפה יותר.

קבוצת שריר עיקרית: כתפיים

עזרים: רצועות התנגדות

הוראות לביצוע

  1. מעגנים את הגומיה אל נקודה בגובה המותניים. מתרחקים מנקודת העיגון עד להתנגדות הרצויה ועומדים כשהמבט מאונך לגומיה (מתחילים בצד אחד, ואח"כ מבצעים על הצד השני). גוף וגב זקופים, מבט קדימה, בטן אסופה. אוחזים בידית הגומיה כשכף היד פונה לכיוון המבט. מרפק וזרוע של היד שפונה לנקודת העיגון צמודות לגוף ואמה פונה החוצה ב-45 מעלות, מקבילה לקרקע.
  2. מבצעים תנועה סיבובית שמקורה בשרירי מסובבי הכתף של סיבוב האמה על ציר הזרוע לפנים הגוף, עד הגעה של כף היד לחזה בצד השני של הגוף. גם בסיום התנועה המרפק והזרוע נשארים במקומם - צמוד לגוף.
  3. חזרה איטית ומבוקרת לנקודת ההתחלה.

טיפים