אני מוסיף תרגילים בכל יום. תודה על הסבלנות!

סיבוב כתפיים אנכי פנימה (למטה) כנגד גומיה
Internal Rotation (Down) With Tube Bands

וריאנט נהדר של תרגילים למסובבי כתפיים (Rotator Cuffs), הסיבוב של הכתפיים כלפי מטה כנגד התנגדות של גומיה תורמים לחיזוק כללי של הכתפיים וספציפית לחיזוק של המסובבי כתפיים שלרוב נשכחים בתכניות אימונים. וגם כשעובדים על מסובבי כתפיים, בד"כ נוטים לעבוד על סיבוב אופקי ולא אנכי כמו בתרגיל זה. תוסיפו לזה את ההתנגדות הלינארית הקבועה של גומיה (בניגוד לתנופה של משקולות שפוגעת במפרקים) וקיבלתם תרגיל מושלם לכתפיים בריאות וחזקות.

קבוצת שריר עיקרית: כתפיים

עזרים: רצועות התנגדות

הוראות לביצוע

  1. מעגנים את הגומיה לנקודה גבוהה, מעל גובה הראש. מתרחקים מנקודת העיגון עד למידת ההתנגדות המתאימה לכם ונעמדים כך שהגב פונה לנקודת העיגון. גוף וגב זקופים, מבט מישיר קדימה, בטן אסופה. זרועות פתוחות לצדדים בקו הכתפיים, אמות מאונכות לזרוע כלפי מעלה. כפות הידיים אוחזות בידיות של הגומיה ופונות לכיוון המבט.
  2. כל הגוף סטטי מלבד מסובבי הכתפיים שמבצעים תנועה סיבובית של האמות קדימה. האמות מבצעות חצי סיבוב ממצב שהן מאונכות לקרקע, 90 מעלות עד שהן מקבילות לקרקע. 
  3. חזרה איטית ומבוקרת לנקודת ההתחלה.

טיפים